ORTOPEDIE SI TRAUMATOLOGIE

Aceasta specialitate medico-chirurgicala a medicinei este alcatuita din ortopedie, care se ocupă cu studiul şi tratamentul deformaţiilor osoase şi ale articulaţiilor corpului si traumatologie, care studiază şi tratează traumatismele fizice.

În mod curent, ortopedia şi traumatologia sunt grupate într-o singură specialitate care se ocupă cu studiul şi tratamentul afecţiunilor şi leziunilor traumatice sau de altă natură a aparatului locomotor. Acesta asigura miscarea, de la simple gesturi necesare desfasurarii normale a vietii de zi cu zi, pana la cele mai spectaculoase manifestari de performanta sportiva sau artistica. Sistemul locomotor confera forma, stabilitate si protejeaza organele. Acesta este format din oase, muschi, cartilaje, tendoane, ligamente si alte tesuturi conectoare.

Medicii specializaţi în ortopedie-traumatologie sunt specializaţi în patologia cronică ortopedică, patologia acută traumatică şi patologia specifică sportivilor de performanţă şi a celor care practică sport.

În Ortopedie şi Traumatologie un diagnostic de acurateţe este necesar înaintea stabilirii oricărei intervenţii medicale. Evaluarea ortopedică este complexă şi poate include investigaţii de laborator (evaluare metabolism fosfo-calcic, acid uric), examene radiologice (depistare fracture, artroze), examenul lichidului articular (artrite septice, guta), dar poate fi extinsă până la osteodensitometrie ( identificarea osteoporozei), rezonanta magnetica ( in traumatisme, evidentiaza leziuni ale tesuturilor moi periarticulare, ale ligamentelor si muchilor) sau tomografii computerizate ( vizualizeaza muschi, vase de sange si densitatea osoasa).
Tratamentul afecţiunilor poate fi medical, chirurgical sau fizic.

Mai jos puteti vedea o lista a afectiunilor pentru care va puteti adresa cabinetului de ortopedie din cadrul clinicii interdisciplinare Crismed:

• Artrita, Poliartrita reumatoida, spondilita ankylopoetica
• Artroze: coxartroza, gonartroza
• Osteoporoza, prescriere de medicamente si corsete antiosteoporoza
• Hernia de disc, degenerarea discala
• Spondiloza cervicala
• Spondilolistezis
• Scolioza: diagnostic si prescriere de corsete
• Cifoza
• Spondilodiscita
• Durerea de spate (lombalgia)
• Tuberculoza osoasa,
• Hallux valgus
• Durerea de calcai (boala Haglund)
• Picior cav, picior plat – diformitatile piciorului
• Distrofia unghiala
• Durerea de umar
• Luxatia recidivanta de umar
• Leziunile ligamentelor genunchiului
• Leziunea de ligament incrucisat anterior, leziunea de ligamente colaterale
• Leziunea de menisc
• Sechele dupa traumatisme ale aparatului locomotor (diformitati, artroze, etc)
• Diagnosticul si conduita terapeutica pentru tumori osoase
• Diagnosticul si tratamentul metastazelor osoase

Echipa Crismed va pune la dispozitie urmatoarele servicii medicale:

• consultatie de specialitate
• control de specialitate
• infiltratii articulatii genunchi ( acid hialuronic)
• infiltratii cu substante vasco-elastice ( condroidin sulfataza optimizata cu plasma) in gonartroze
• infiltratii cu xilina si antiinflamatoare pentru coloana vertebrala
• plasmolifting
• diagnosticul şi tratamentul afecţiunilor ortopedice, patologiei traumatice şi sportive
• diagnosticul şi tratamentul tumorilor şi malformaţiilor congenitale
• reducerea ortopedică a fracturilor şi a luxaţiilor
• imobilizări în aparate ghipsate şi răşini sintetice
• imobilizări în bandaje şi orteze specifice
• investigaţii imagistice (radiologie clasică, ecografie, computer tomografie )

Plasmolifting în ortopedie – libertatea mişcării fără durere!

Plasmolifting în ortopedie reprezintă o procedură injectabilă pentru stimularea locală a proceselor regenerative în ţesuturi, care asigură sinergia reacţiilor regeneratoare ale organismului. Plasmolifting este orientat spre accelerarea proceselor de regenerare a zonelor afectate.

Cum funcţionează Plasmolifting în ortopedie

La baza procedurii ortopedice Plasmolifting stă metoda patentată de prelucrare a sângelui pacientului cu ajutorul unor eprubete biotehnologice vidate şi al unui regim special de centrifugare – Plasmolifting™.

În timpul procedurii, din sânge este separată o formă injectabilă de plasmă, conţinând trombocite, care se introduce sub formă de injecţii în ţesuturile moi ce înconjoară articulaţiile şi nemijlocit în cavităţile articulare. Infiltraţiile de plasmă contribuie la reducerea proceselor inflamatorii, eliminarea durerii şi restabilirea amplitudinii mişcărilor articulare.

Includerea procedurii Plasmolifting în programul de tratament permite reducerea la minimum a medicamentelor administrate sau chiar eliminarea acestora, diminuând acţiunea toxică a preparatelor asupra organismului pacientului. Totodată, injecţiile cu plasmă proprie au drept efect scăderea de 2-3 ori a duratei tratamentului.

Indicaţii de utilizare:

o osteoartrită,
o osteoartroză,
o periartrită,
o tendinopatii,
o leziuni ale ligamentelor şi muşchilor.

După doar câteva proceduri, are loc:

o eliminarea spasmului muscular;
o îndepărtarea senzaţiilor dureroase;
o regenerarea lichidului sinovial;
o îmbunătăţirea nutriţiei cartilajului articular şi accelerarea regenerării acestuia;;
o activizarea circulaţiei sangvine în zona articulaţiei afectate;
o reducerea presiunii asupra suprafeţelor articulare afectate ale oaselor şi creşterea distanţei dintre acestea;
o întărirea muşchilor ce înconjoară articulaţia afectată;
o sporirea mobilităţii articulare;
o reducerea semnificativă a perioadei de reabilitare după traume, operaţii şi protezări.

TOP DESCHIDE CHAT
Close chat